Siz va biz bilgan dunyoga mashxur TOP brendlar logotiplari va ularga qancha sarflanganligi haqida

Siz va biz bilgan dunyoga mashxur TOP brendlar logotiplari va ularga qancha sarflanganligi haqida

Barcha zamonlarning eng taniqli logotiplarida harxil narxlar mavjud: ba’zi bir global brendlar ularni yaratish uchun millionlab dollar to’lashgan bo’lsa, boshqalari faqat chek uchun 15 dollar bergan va ayrimlari umuman bir sent ham sarflamagan. Logotip kompaniyaning strategik rivojlanishidagi asosiy omil hisoblanadi. Shunday qilib, eng taniqli brendlar orasida logotiplari arzimagan pulga sotib olinganlari ham mavjud. Qaysi kompaniyalar o’zlarining ramziy logotiplari uchun millionlab mablag’ sarflaganini va qaysi biri film chiptasi narxidan sal ko’proq mablag’ sarflaganini bilsangiz, hayron qolasiz. Misol uchun:

Nike
Sarflangan: <$35

Fil Nayt ramziy logotipni 1971-yilda grafik dizayn talabasi Kerolin Devidsondan sotib oldi. Portlend universitetida ma’ruzachi bo’lib ishlagan Nayt, iqtidorli grafik dizayner talabalaridan biri Kerolin Devidson ismli qizga logotip chizish bo’yicha topshiriq berdi. (Bu Nike logotipi edi). Toshiriqni bajargan qizga Nayt: «Bu menga yoqmadi, lekin vaqt o’tishi bilan menga yoqishi mumkin», dedi va istamay Nike logosi uchun 35 dollar to’ladi.
1983-yilda Fil Nayt Devidsonga logotip shaklidagi oltindan olmosli uzuk va uning ishi uchun minnatdorchilik sifatida kompaniya aktsiyalarini ya’ni taxminiy $600 ming sovg’a qildi.

Coca – cola
Sarflangan:
$0

Mashhur Coca-Cola logotipi buxgalter Frank Robinson tomonidan 1886-yilda yaratilgan. Kompaniyaning veb-saytida yozilishicha, Robinson ikkita C yaxshi ko’rinishini «taklif qilib,» «Coca-Cola» nomini taklif qilgan. U o’ziga xos logotipni ishlab chiqarmoqchi edi, shuning uchun u o’sha davr uslubini aks ettiruvchi maxsus qo’lda yozilgan Spencerian shriftini yaratguniga qadar ko’p tajriba o’tkazdi.

Pepsi
Sarflangan:
$1 mln

2008-yilda PepsiCo korporatsiyasi Nyu-Yorkdagi Arnell Group dizaynerlik studiyasiga ishonib topshirilgan holda qayta brendlashdi. Korporativ identifikatsiyani almashtirishning umumiy qiymati 1 million AQSh dollarini tashkil etdi. Dunyo bo’ylab barcha logotiplar va stikerlarni o’zgartirish uchun esa 1,2 milliard dollar sarflandi.

Twitter
Sarflangan: $15

Hozirda taniqli Twitter logotipi iStockphoto-dan 15 dollarga sotib olingan. Chizilgan rasm muallifi — Yaponiyada yashovchi ingliz rassomi Saymon Oksli o’z ishi uchun, ehtimol, taxminan 6 dollar olgan. To’g’ri o’sha vaqtdan beri bu logotip ba’zi o’zgarishlarga duch keldi va zamonaviy ko’rinishga ega bo’ldi, lekin baribir logotip asosi internetdan sotib olingan.

Apple
Sarflangan: $15

Apple kompaniyasining logotipini taniqli logotip dizayner Pol Rand yaratgan. U IBM, UPS yetkazib berish xizmati, ABC telekanali va boshqalar uchun korporativ logotiplarni yaratgan.

Beeline
Sarflangan: $2 mln

Beeline «Beeline GSM» deb nomlangan va shu kungacha o’z logotipini 5 marta o’zgartirgan. 2005-yildan to hozirgi kungacha sariq va qora rangdagi chiziqlar, shuningdek qora «Beeline» yozuvi bilan shakllangan doira logotipda. Beeline logotipini yetakchi brend kompaniya Wolff Olins ishlab chiqqan. 2010-yilgacha Interbrand bir necha bor Beeline-ni eng qimmat rus brendi deb tan oldi.

Google
Sarflangan: $0

Google’ning mashhur rang-barang logotipi yillar davomida ko’plab o’zgarishlarga duch kelgan bo’lsa-da, uning asl dizayni 1998-yilda kompaniya hammuassisi Sergey Brin tomonidan GIPM bepul grafik dasturida yaratilgan. Brin va Larri Peyjlarning Stenford Universitetidagi (Kaliforniya, AQSh) umumiy do’sti Rut Kedar keyinchalik Google logotiplarining qolgan prototiplarini ishlab chiqishda qatnashgan.

Mercedes — Benz
Sarflangan: $0

DMG 1909-yilda o’zining asl Mercedes so’zi uchun butunlay yangi logotip yaratdi: Daimler Motoren-Gesellschaft Kuzatuv kengashi raisi Alfred von Kaulla unutilmas, osongina taniladigan Mercedes yo’lovchi avtomobili ramzini qidirishni boshladi. Asosiy g’oya kompaniya asoschisining 1900-yilda vafot etgan o’g’illari Pol Deymler va Adolf Daymlerdan kelib chiqqan. Ular brend logotipi sifatida uch qirrali yulduzni qabul qilishgan. 24-iyun kuni DMG Daimler dvigatellaridan quruqlikda, suvda va havoda foydalanishni ramziy ma’noga ega bo’lgan ushbu logotipning grafik tasviri uchun huquqiy himoyani talab qildi. Mercedes yulduzi dastlab uning atrofidagi uzuksiz ishlatilgan.

Sochi olimpiada
Sarflangan: $600 mingdan 1 mlngacha

Reklama bozorining bir nechta ishtirokchilari, ularning ma’lumotlariga ko’ra, Sochi 2014 brendining asosiy ishlab chiqaruvchisi dunyodagi eng mashhurlaridan biri bo’lgan Interbrand xalqaro brend agentligi bo’lgan deb da’vo qilmoqda. Mutaxassislarning taxminlariga ko’ra, ushbu darajadagi buyurtma 1 million dollarga yaqinlashishi kerak edi. Oldinroq ushbu agentlik vakili «Vedomosti» ga Interbrand ustida ish olib borayotgan loyihalarning standart qiymati 0,6-1 million dollarni tashkil etishini aytgandi.

Eng aktual narxlar haqida yozamiz @NarxiQancha

tg